Lemongrass Gains TISAX® Accreditation

Lemongrass has successfully undertaken the German Automobile Industry Standard Accredited Audit – TISAX (Trusted Information Security Assessment Exchange) as defined and published by ENX Association. This standard is based on the ISO 27001 standard and controls, covering Information Security and Data Protection.

The German Association of the Automotive Industry (VDA), in association with the European Network Exchange (ENX), created the Trusted Information Security Assessment Exchange (TISAX). TISAX provides a common information security assessment for internal analysis, evaluation of suppliers, and information exchange — enabling a confident ecosystem of suppliers, vendors, contractors, solution providers, OEMs, and automakers across the industry. The TISAX certification confirms that a company’s information security management system complies with defined security levels and allows sharing of assessment results across a designated platform.

This accreditation underlines Lemongrass’s adherence to the highest international standards and affirms the value that it delivers to its customers through innovative industry solutions and services.

“Completing the TISAX audit demonstrates that Lemongrass meets the full range of strict sector-specific compliance and security standards required by the automotive industry,” said Kurt Wiener, Sales Leader for Lemongrass’s DACH region. “It also reinforces our commitment to our customers to be a reliable business partner delivering the information protection management, data integrity, confidentiality and availability they need to protect their business.”

About Lemongrass

Lemongrass is a software-enabled services provider, synonymous with SAP on Cloud, focused on delivering superior, highly automated Managed Services to Enterprise customers. With a unique combination of experience, expertise and best practices designed to deliver the desired outcomes from an SAP transformation, Lemongrass engineers strategies and services that enable the economics, scale and agility of hyperscale computing while unlocking business innovation and controlling the risks and uncertainties. Lemongrass Cloud Platform (LCP) enables near zero downtime migrations to Cloud and differentiated Managed Services for SAP and its related workloads. Our customers span multiple verticals and geographies across the Americas, EMEA and APAC and we partner with AWS, SAP, Microsoft, Google and other global technology leaders.

– – – – – – –

Lemongrass erhält TISAX®-Akkreditierung

Lemongrass hat sich erfolgreich dem von der ENX Association definierten und veröffentlichten TISAX (Trusted Information Security Assessment Exchange) Audit unterzogen, das dem Standard der deutschen Automobilindustrie entspricht. Dieser Standard basiert auf dem ISO 27001-Standard, mit dem Informationssicherheit und Datenschutz abgedeckt werden.

Der Verband der Automobilindustrie (VDA) hat in Zusammenarbeit mit dem European Network Exchange (ENX) den Trusted Information Security Assessment Exchange (TISAX) geschaffen. TISAX bietet ein gemeinsames Informationssicherheits-Assessment für die interne Analyse, die Bewertung von Lieferanten und den Informationsaustausch und ermöglicht so ein vertrauensvolles Ökosystem von Lieferanten, Anbietern, Auftragnehmern, Lösungsanbietern, OEMs und Automobilherstellern in der gesamten Branche. Die TISAX-Zertifizierung bestätigt, dass das Informationssicherheitsmanagementsystem eines Unternehmens den definierten Sicherheitsniveaus entspricht und ermöglicht den Austausch von Bewertungsergebnissen über eine bestimmte Plattform.

Diese Akkreditierung unterstreicht die Einhaltung der höchsten internationalen Standards durch Lemongrass und bestätigt den Wert, den das Unternehmen seinen Kunden durch innovative Branchenlösungen und Dienstleistungen bietet.

“Der Abschluss des TISAX-Audits zeigt, dass Lemongrass die gesamte Bandbreite der strengen branchenspezifischen Compliance- und Sicherheitsstandards erfüllt, die von der Automobilindustrie gefordert werden”, so Kurt Wiener, Sales Leader für die DACH-Region bei Lemongrass. “Es unterstreicht auch unsere Verpflichtung gegenüber unseren Kunden, ein zuverlässiger Geschäftspartner zu sein, der ihnen das Informationsschutzmanagement, die Datenintegrität, die Vertraulichkeit und die Verfügbarkeit bietet, die sie zum Schutz ihres Geschäfts benötigen.”

Über Lemongrass

Lemongrass ist ein Anbieter von softwarebasierten Dienstleistungen, der für SAP on Cloud steht und sich auf die Bereitstellung von erstklassigen, hoch automatisierten Managed Services für Unternehmenskunden konzentriert. Mit einer einzigartigen Kombination aus Erfahrung, Fachwissen und Best Practices, die darauf ausgelegt sind, die gewünschten Ergebnisse einer SAP-Transformation zu erzielen, entwickelt Lemongrass Strategien und Services, die die Wirtschaftlichkeit, Skalierbarkeit und Agilität von Hyperscale Computing ermöglichen und gleichzeitig Geschäftsinnovationen freisetzen und die Risiken und Unsicherheiten kontrollieren. Die Lemongrass Cloud Platform (LCP) ermöglicht Migrationen in die Cloud nahezu ohne Ausfallzeiten und differenzierte Managed Services für SAP und die damit verbundenen Workloads. Unsere Kunden kommen aus verschiedenen Branchen und Regionen in Nord-, Mittel- und Südamerika, EMEA und APAC und wir arbeiten mit AWS, SAP, Microsoft, Google und anderen weltweit führenden Technologieunternehmen zusammen.

Recommendations

SAP S/4HANA Migration / SAP S/4HANA Greenfield / SAP S/4HANA Express Labs / Accelerate your Journey to RISE with SAP with Lemongrass RISE+